Jitze&Maaike.reismee.nl

Eerste teken van leven vanuit Buenos Aires

Hallo lieve allemaal!

Na maanden van voorbereiding, opoffering van een baan en veel verlofuren, tranen op Schiphol en meer dan dertig uur reizen zijn we er dan eindelijk...Buenos Aires (BA)! Wat een enorme stad! Een stad met ongelofelijk veel verkeer en met de daarbij behorende vervuiling. Op alles ligt een laagje zwart 'stof'. De lucht is hier super droog, ik ben dan ook erg blij met de lippenbalsem van Eef! We hebben constant een droge keel en m? haar hangt als een slap bosje stro langs mijn gezicht. Iedere ochtend doe ik mijn uiterste best met wax en haarlak, maar de slagen die zich tijdens het natte weer thuis steeds meer ontpopten tot voorzichtige krullen, zijn op slag verdwenen! Jammer voor de foto's, maar gelukkig begint in november het regenseizoen ;-)

BA is ook een stad met allure en een geweldige sfeer! Met de hectic van India nog vers in ons geheugen stapten we de hectic in BA binnen. Niet te vergelijken! Het is hier ook druk, mensen haasten zich naar hun werk, maar er hangt hier een hele relaxte sfeer. Ofwel, we voelen ons hier volledig op ons gemak tussen de vele kiosken, terrasjes en tangodansers! We hebben hier een vast koffietentje op de hoek war ze ons al kennen. Volledig ingeburgerd dus. Dat hebben we vast te danken aan onze uitstekende kennis van de Spaanse taal die we inmiddels hebben.

We hebben twintig uur les achter de rug, met twee verschillende docenten. Een sprak zo rapido en binnensmonds en weinig Engels, dat de communicatie uitstekend verliep. De andere docente was gelukig eg duidelijk. Maar wat een tempo in de lessen! Als we Bertine niet hadden gehad om ons al het een en ander bij te brengen in Nederland, hadden we heb waarschijnlijk niet bij kunnen benen. Ik volgde het met hard werken net en Jitze hobbelde daar net iets achteraan. Je zag hem af en toe denken, kletsmaar een eind weg, die twintig uur gaan vanzelf voorbij.
Vier uur per dag zaten we in de schoolbanken. In Nederland leek dit een goed plan, vooral omdat ik graag veel bij wilde leren. Eenmaal begonnen viel het plan toch wat ambitieus uit. Vier uur is heel intensief! Je moet constant allert zijn omdat bijna alles in het Spaans gaat, even niet bij de les en je bent de draad kwijt (voor zover je die nog had), Tegelijkertijd was het hartstikke leuk om Spaans bij te leren! Uiteindelijk hebben we samen de finish gehaald :-)
In de praktijk brengen is wel een ander verhaal want ze spreken hier ontzettend snel!

Dan ons hostel..we hadden dit asmen met de Spaanse lessen geboekt in Nederland. Later zag ik in de Lonely Planet dat het een echt party hostel is...
Het stikt hier van de feestende jongeren. Een paar keer per week worden er feesten georganiseerd en er zijn excursies. De bar is 24 uur per dag open en 's cohtends aan eht ontbijt is het moeilijk te bepalen wie een vroege vogel of een late clubganger is. Af en toe ligt er iemand die net wat teveel cocktails heeft gehad zijn roes uit te slapen op een bank. Regelmatig word je 's nachts uit je slaap gehouden door feestgangers. Jullie horen het al, dit hostel is ons op het lijf geschreven! Maar alles in het hostel is goed geregeld. We hebben een prima kamer en zelfs een badkamer met een bad op pootjes! Helaas hebben ze er geen stop bij gedaan,maar douchen in zo'n bad is ook best luxe :-)

We hebben lange dagen gemaakt de afgelopen week. Geloof me, het is minder vermoeiend om gewoon acht uur op een dag te werken. Van 9 tot 1 zaten we non stop in de schoolbanken, dan even snel een sandwich naar binnen werken en naar buiten. Naar buiten omdat dit hostel niet echt ramen heeft, het voelt alsof je in een kelder zit. Maar ook omdat we de stad nog wilden bekijken. Ondaks dat de stad echt gigantisch groot is, hebben we bijna allles gelopen. Oze conditie is vast fantastisch tegen te tijd dat we in november de Inca trail gaan lopen, haha!

De verschillende wijken zijn hier te gek! La Boca met de mooie gekleure huizen, Palerma met veel leuke winkeltjes en gezellige terrassen, San Telmo met de antiekwinkeltjes en marktjes..
En natuurlijk de begraafplaats...dat is een wijk opzich, met straatjes met grote tombes. Evita hebben we niet gevonden...

Al met al een drukke, vermoeiende maar hartstikke leuke start van onze reis!
Vandaag vertrekken we naar Puerto Madryn, in de hoop dat we walvissen kunnen spotten!
Eerst twintig uur in de bus zo, ik vroeg me steeds af waarom dat in vredenaam zo lang moest duren, maar het blijkt ongeveer 1300 km te zijn, dat verklaart wel wat ;-)

Ik ga mijn best doen om nog wat foto's te plaatsen!

Veel liefs Jitze & Maaike

Fem

Owww waarom heb ik daar nou niet aan gedacht als afscheidskado. Een doormiddengesneden tennisbal werkt prima als een stop en past in elk putje!!!!

Ga nu snel de foto's bekijken om te zien of je haar echt zo slecht zit.

En de borrel was wel een beetje saai zo zonder jou. Nou we gaan er maar aan wennen....

Dag laiverd!
X Fem

rutger

Hey hallo!
Wat vet. Zo te horen hebben jullie een tot in de puntjes uitgestippelde voorbereiding gehad. Ach, mooi toch dat je constant wordt verrast door het een en ander!
Maar mooi dat jullie het goed maken.
Genietze en kus van Rut

Lennart

Hey laaiverds,

klinkt al als een goed begin van de reis! BA is idd een fantastische stad, en die clubgangers vermaken zich daar inderdaad vast prima hehe.. ;) Walvissen spotten klinkt goed! En nou ff de foto's bekijken.

Veel plezier en mooi om te horen dat jullie zo'n goeie start hebben gehad!

Knuffels, Len

marianne en herman

hoi kinders,
wat een drukke week hebben jullie achter de rug. jammer dat jullie het graf van Evita niet hebben gezien.
wat veel hebben jullie al gezien zeg, leuk al die wijken.
en nu 20 uur in de bus, had toch maar een haakwerkje meegenomen. op naar het walvissenavontuur. hoe is het met la bruja?
tot het volgende berichtje dikke kus van ons

Judith

Hey,

Wat leuk om jullie zo te volgen. Fijn dat jullie zo'n leuke start hebben van de vakantie.
Klinkt allemaal super leuk en toch relaxt ;)
Hopelijk hebben jullie wat walvissen kunnen spotten.

Veel plezier en geniet....!!!

Liefs
Judith

Loes

Buenos días viajeros del mundo!

Klinkt gaaf zeg, je helemaal onderdompelen in de hectiek van zo'n mooie stad. En dat in combinatie met fulltime Spaans leren, lekker druk dus! Hoop dat die walvissen jullie wat ontspanning brengen (mocht je daar nog niet genoeg van hebben gehad na 13 uur busreizen...). Ben erg benieuwd!

Overigens nog leuk nieuws vanuit hier: Paul en ik hebben onze Inca Trail nu ook echt geboekt, dus we gaan naar Peru in november!! Lijkt me echt supergaaf om jullie dan in Cuzco te zien!

Maar tot die tijd... geniet van al het moois en hou ons op de hoogte van jullie avonturen!

Liefs Paul&Loes

Eefke

He lievies,
Goed van jullie te horen! Wel een overgang ineens vanuit NL in het drukke BA lijkt me. Hoe is het met de cultuurshock? En oh super om de walvissen te zien, en misschien tijd om een beetje te relaxen en bij te komen?! Lekker genieten!
Veel liefs voor jullie van ons drietjes!

Annabeth

Nou nou, nog maar net weg en al zoveel meegemaakt! Kan me wel voorstellen dat die spaanse lessen nogal heftig waren.. maar wel erg knap dat jullie hebben doorgezet. Nu maar lekker met de voeten op de busstoel voor je en uit het raampje kijken naar de vast prachtige natuur! Heel veel plezier!!

Bertine

Hola viajeros,

¡¡Os deseo un viaje inolvidable!!

Saludos, Bertine

Hans en Ina

Hey globetrotters, wat een heftig begin, maar leuk om jullie te volgen! Knap hoor weer terug in de schoolbanken. Jullie zien er overigens stralend uit op de foto's. Heel veel plezier verder!

Sya

Klinkt allemaal fantastisch. Leuk dat bier en de Starbucks lijkt Amsterdam wel. Flauw he. Ik hoop op foto's van walvissen. En verder geniet, groetjes

Miranda

Hej laiverds!
Wat leuk om jullie eerste belevenissen te lezen:) Meteen aan de bak in een vreemde stad..even lekker bijkomen van de reis was er zo te lezen niet echt bij. Ach ja beetje spaans kennen/kunnen is vast heel handig en met dat tempo komt het vast ook helemaal goed. Veel plezier!

Anka

Hee! Klinkt allemaal al fantastisch avontuurlijk.
Ik verwacht natuurlijk wel dat we, als jullie terugkomen, 30 seconden in het Spaans kunnen doen ;-)

Goede reis verder!

marianne

lieve schatten,
wat een geweldige ontmoeting met die walvissen. jullie reis kan al niet meer stuk
dikke knuffel marianne